dimarts, 31 d’agost del 2010

MONTSERRAT Roca Dolça "Vacances fustrades" Carnavalada "via Zen"

-->
Feia un parell de mesos que no m'enfilava amb el Josep A., avui després de treballar ell, jo avui acabo les vacances. Quedem per anar Agulles jo fa temps que tinc ganes de la Roca dolça i després la Carnavalada, no crec que tinguem més temps a quarts de quatre.
Per anar a la Roca Dolça cal agafar la canal dels cirerers, és la que s'enfila després de la Miranda de les Boïgues, per trobar el peu de via cal estar atent a un cartell penjat en un arbre, que posa Roca Dolça.
A peu de via veiem unes expansions verdes, sembla una rampa fàcil. Però quan t''hi poses no ho és tan, una tirada IV-IV+, molt guapa. Mentre arriba el company vaig estudiant el 6b que tinc davant, quan m'hi poso faig un Ao, la resta surt bé, molt guapo. De dalt baixes caminant.

Primera tirada a la Roca Dolça

Segon llarg

el company en el segon llarg

Cim de la roca Dolça

-->
Anem a la Carnavalada, hi ha una via que quan he baixat per aquesta canal sempre m'ha cridat l'atenció, la via Zen. Hem buscat informació per Internet i només hem trobat un comentari que li marcava dues tirades la primera de V+ i la segona de 6a. Ens hi posem i anem seguint els parabolts, molts seguits a la part de baix, que deu ser IV+/V- més pel verdet que hi ha a la pedra que per la dificultat, després és més fàcil, però cal vigilar amb la roca.. El segon llarg vas en direcció a una fissura on creix una savineta IV- i d'allí en tendència a l'esquerra fins superar un petit bony (V+/6a). Per baixar travessem en direcció nord per sota la bola cimera i trobarem un bolt amb anella que permet fer un ràpel d'uns 8 metres fins al peu. Després aneu a buscar un camí ben marcat en direcció nord.
Marxem contents, he pujat dues agulles on mai havia estat. El primer cop que vaig estar per agulles em vaig quedar embadalit amb tanta agulla, acostumat a les parets de la Terraferma. Quan les vaig veure vaig voler pujar-les totes.

Inici de la via Zen a la Carnavalada

La Panxeta i la Boteruda del Gra

La ressenya de la Roca Dolça via vacances fustrades la podeu trobar a Onaclimb

Jaumegrimp ha dit...

Un bon parell de vies Mingo! el pas de 6b de la Roca Dolça és fort, fort, mira que ho vaig intentar, però finalment A-o també...aquesta de la Carnavalada no en sabia res, evidentment tampoc he pujat a aquesta agulla, hi haurem d'anar!

Mingo ha dit...

Jaume em vaig recordar d'en Joan i de tu quan estavem a la roca dolça. El 6b és un pas d'apretat, pq els peus no són bons. La Carnavalada només havia sentit a parlar de la normal, però un parell de cops que vam passar pel peu vam veure aquesta via i al final ens vam aventurar, pensant que seria més difícil, a més està equipada amb parabolts.

jaumeplanellpiqueras ha dit...

Ep Mingo! dijous passat vam anar amb el Gatsaule a fer la Zen, em va agradar força, l'entrada cal controlar, que a més les assegurances ténen força aire...potser per això encara em va agradar més. El pas de las egona tirada molt interessant, així com la canal per arribar-hi, una via ben trobada, gràcies per divulgar-la.