divendres, 30 de maig del 2008

MONTSERRAT La Granota "via Pique Longue"

Al maig cada dia un raig, aquest any si que ha estat veritat.

Avui divendres fa solet, tot i que han dit que hauria núvols, a les 11 surto de currar i agafo el meu silent partner i cap a Montserrat. Uiii arribant a coll Cardús hi ha uns cumulonimbus grisos i potents sobre Montserrat, collons potser millor que hagués anat a Castelldefels. Com vui anar a fer la via Pique Longue de la Granota doncs si plou ja baixaré. Em paro a la font dels Monjos a fer un esmorçar dinar, sembla que no s'acaba de decidir a descarregar. Amunt, aparco aprop del Monestir, m'emprenya pagar els 5 euros, però és que l'últim cop que vam aparcar fora, havien molts vidres trencats. Sempre he pensat que els escaladors hauríem de pagar menys i que la federació s'ho podria currar.

Aquesta zona de Montserrat mai hi he escalat, en poc temps estic preparat al peu de la placa Salme, es veuen la tira d'spits, com no és massa difícil IV+, passo un seguro si i un altra no, és que vui empalmar les dues primeres tirades. És un tram força bonic, la segona li marquen V, però és un petit tram. Ara cal caminar, fins al peu de la Granota, localitzo la via, és fàcil, perquè té spits verds, el començament té alguna presa patinosa després millora molt la roca, una placa preciosa que acaba amb uns passets molt verticals per entrar a la R, un V però molt cinquè. Volia continuar però només tinc una cinta, aquesta tirada tot hi haver deixat de xapar algun seguro calen jo diria que unes 16 o 17 cintes si ho vols xapar tot.

Començo la tercera tirada per mi, la quarta de la via, no té massa dificultat IV+, la tirada següent l'empalmo, no més té un passet tonto a la sortida de la R, la resta es fa molt bé fins la reunió a sobre d'una agulleta, me'n vaig a buscar els trastos estic cansat i en fan mal els peus, davant meu tinc una placa d'uns 10 metres que es veu preciosa, pujo primer per un arbre fins el primer seguro, és un tram durillo li marquen V, però jo li posaria V+/6a. Quan la faig de segon pujo en X fins el primer seguro, així s'encadena millor, el tram és preciós però continuo pensant que no és V.

Ara una caminadeta fins el peu d'una agulla, la roca no fa massa bona pinta, i els seguros allunyen una mica més, el tram és molt bonic i aeri, val la pena fer aquest tram. La visió de Sant Benet i el Monestir és fantàstica.

Tot i haver arrossegat un altra corda, per què no sabia si els ràpels serien més llargs de 30 metres, la corda es queda a la motxilla; i en 5 ràpels estic al peu de la Granota.

La via és del tot recomanable, si em llegeixes Lu aquesta si és una via tranquileta. Ah a mitja escalada els núvols s'han esvaït del tot, no sembla que hagi de fer mal temps demà, però no oblido que al maig cada dia un raig

La meva ombra en la segona tirada per mi

Recuperant la segona tirada

Els núvols es desfan sobre Sant Benet

Agulleta final

La ressenya es pot trobar al llibre Montserrat vertiente norte del Luichy, si algú hi té molt interés li puc scanejar

QUIMI ha dit...

Bona escalada no? quina sort amb lo dels nubols,a mi sembla que em persegueixin allà on vagi...

Jo tambè opino que el parquing ha de ser gratuit per la gent de la terra,que es forrin amb els guiris! que ja n'hi han prous!

Gatsaule ha dit...

Em sembla que el divendres ha estat el millor dia de la setmana....

Ahir a Montserrat no ens vam mullar pels pèls !

Recorda que hem de quedar.....

lux ha dit...

eei Mingo!
d'acord! la pique longue també ;-) es una via tranquila,
Em va encantar!!
això si de V res el muret aquell, per mi 6a...pot ser no dels dificils..pero més de V segur...

i divendres despres de tanta pluja Montserrat estava fantastic!!

Jaumegrimp ha dit...

Ep Mingo, divendres si que va fer bon dia! dissabte enboirat tot el dia però encara es va poder fer alguna cosa, aquest diumenge pluja altra cop! A veure quan tornem a coincidir.

Mingo ha dit...

Quimi els núvols ens persegueixen a tots, esperem que aquest mes de juny es comportin.

Joan doncs suposo que si, tot i que no les tenia totes quan vaig començar, després va quedar una tarda preciosa. T'envio un correu aquesta setmana

Lux, ep que jo lo de tranquileta t'ho deia per si no l'havies fet, i volies fer una via de tranki tranki no tranki cadireta, però veig que ja la tens esborrada de la llista.

Jaume, que tal per Toronto, com molt bé vas dir amb el blog es que no es poden tenir secrets. Lo de coincidir jo encantat, dissabte tb vam estar per Montserrat a la zona de Frares sud.
Una abraçada a tots

Anònim ha dit...

Em penso que a la dreta del teu blog hi tens un error. A l'enllaç a la pàgina d'"un munt de ressenyes ". No és del madteam, sino del Geamm.