dilluns, 3 de gener del 2011

PUIG CAMPANA Esperó Central

Ahir a la nit el vam intuir, avui el tenim davant nostre; impressionant el Puig Campana, és veu preciós amb la punta vermella pels primers raigs de sol. Marxem cap als 420 metres de somni, ummm no estarem sols, a mesura que ens atansem no veiem ningú enfilar-se per la nostra via, perfecte. Som al peu i la parella estan asseguts, no sé que estaven esperant, ens diuen que ja l'han fet un parell de cops, però que ara es posen a escalar. En fi fem uns estiraments per tranquil·litzar-nos, sembla que porten bon ritme. El primer llarg el fem per un diedre que jo li posaria V, coi si els IV+ són així, després veiem que la via anava a l'esquerra del diedre. A continuació un parell de llargs que van a  l'esperó, per aquí hi ha moltes variants. A partir del llarg 4 ja estas de ple en l'esperó i tots els llargs són molt guapos, és IV+, però molt aeri i vertical i t'ho has d'anar equipant perquè no hi ha més de 4 claus i 1 spit en tota la via. Llàstima que hem hagut d'esperar força estona a les reunions, perquè ho haguéssim fet en 3h 30m. La propera vegada ens llevarem més d'hora.
La baixada li marquen 1h 15 minuts, nosaltres hem estat gairebé dues hores. Cal anar sempre amb molta atenció perquè és perillosa, no difícil
Ja a la tartera anem mirant l'esperó i intentem esbrinar els llargs de l'esperó, que ara ja és un record, més a la dreta veiem la via diedros mágicos i l'esperó elegante, que bonic que és veu, en fi ens ha sortit feina per una propera visita.
De material amb els camelots 0,5 al 3 aquest últim és el  més utilitzat i sobretot, cordinos pels nombrosos pont de roca.
La ressenya la podeu trobar a la pàgina de via clásica
 En el centre l'esperó central

Primer llarg, la ruta flanqueja a l'esquerradel peu del diedre

El Josep A. en el llarg 2

Arribant a la R4

L5

L6

Arribant a R6

L7, preciós com tot l'esperó

El Josep A. arribant a R7

L8, és fa difícil dir quin és el llatg més guapo

Al final se'ns va afegir un col.lega que havia fet una via per la dreta en solitari

baixada

A l'esquerra l'esperó central al mig l'espero elegante

Jaumegrimp ha dit...

Enhorabona Mingo!

Joan Baraldes ha dit...

Ei Mingo,
Per tu ja veig que aquest any nou comença molt bé !!
Salut i a tibar

SERGI ha dit...

HOLA AMIC MEU. VEIG QUE US HO VAU PASSAR DE PUTA MARE PEL PUIG-CAMPANA. GRAN PEDROT, SI SENYOR.ESTIC D'ACORD AMB TU QUE EL PRIMER LLARG EN HI HA PER RENEGAR AMB AQUELL CANVI DE DIEDRE, AL MENYS ES EL QUE EM VA PASSAR A MI, I TAMBE ESTIC D'ACORD EN QUE LA BAIXADA ENS VA COSTAR DUES HORES I SORT EN VAM TENIR D'UNS "XICOTETS" DEL PAIS QUE SABIEN BE LA SORTIDA , SINO ENCARA HI FOREM. UNA ABRAÇADA

ALBERT ha dit...

Bon any Mingo, fot bona pinta aquesta! I més des d'aquí el despatx. Aquí poca neu, que hi farem. Salut.

Gatsaule ha dit...

Molt bona via, Mingo, jo també la vaig gaudir moltíssim! Però estàs segur de que a la via hi ha tan poc material?? Jo la recordo semi-equipada, i la baixada dolentota però no és pitjor que la canal del Cavall....

Mingo ha dit...

Gràcies Jaume i Joan B., una via molt recomanable.

Ep Sergi, bon any. Ens va agradar molt la via

Albert, aquest hivern és estrany semblava que amb els freds de finals de novembre i principis de desembre seria un bon any, però de sobte hi ha aquest canvis tan grans de temperatura que tot marxa, i si gela a les nit almenys per les pistes es deu poder esquiar. Bon any Albert.

Ep Joan. T'explico una mica. Al primer llareg vam trobar un clau, després vam seguir pel diedre i la via flanquejava a l'esquerra i segurament per allí havia més pitons. L2 un pito. L3 nosaltres vam anar a buscar directament l'esperó, sé que alguns pugen per una mena de canal, vam veure que amb pintura marcava una R, però els del davant ens van dir que era més maco anant a buscar directament l'esperó. L4 un pito. L5 no ho recordo però crec que cap. L6 1 pito. L7 un spit. L8 un pito i L9 un pito inservible. Joan que dius de la baixada, si rellisques baixant, te'n vas a l'altre barri directe, potser és que teniem un núvol enganxat, però s'havia d'anar amb els 5 sentits.
Ara vam disfrutar moltissim, ens a quedar ganes de tornar per fer la diedros mágicos.I la zona preciosa. el Ponoig el Divino, ... que guapo, no et foto més rotllo

Llorenç ha dit...

Molt guapo Puig Campana! els primers llargs fins la base del diedre que ens porta a l'esperò també ho vau trobar perdedor? Recordo que quan ho vam fer cada cordada apareixia per un lloc diferent! sort que tot plegat no es difícil i tots han de fer cap a la base del diedre!