dissabte, 8 de gener del 2011

MONTSERRAT El Rave i la Campana "Vies Tambors de Guerra i Normal"

Quan vaig veure el Rave per primer cop vaig pensar que volia pujar sobre aquella pedra tan estranya. Però al tenir una aproximació llarga i ser una agulla petita, mai veia el moment, d'anar-hi. Tot i que escalant per Gorros, sempre el veia petit i provocador.
El dissabte quedem amb el Josep A i en Joan i pugem pel Clot de la Mònica cap al coll del Pollegons, segurament no és la millor opció, però no m'importa caminar per Montserrat a canvi de fer petites descobertes.
El tenim davant la seva forma el fa diferent. Anem a l'única via on hi toca el sol, la Tambors de Guerra, oberta pel Joan Vidal. La via té un primer llarg curtet però bonic i ben equipat. El segon té un artificial molt desplomat i quan aquest s'acaba té un tram vertical preciós, amb unes preses bonissimes. Tot i ser una petita agulla m'ha fet il·lusió de pujar fins aquí
A continuació anem a fer la normal de la Campana, a mi m'ha agradat perquè són vies que tenen quelcom més que la dificultat. Quan vaig fent el primer llarg de segon entenc perquè el Josep A anava poc a poc, les assegurances que hi ha són de l'època (però pots equipar amb friends) i la qualitat de la roca, que no és dolenta, et fa anar sempre al 100 per 100 i tantejant totes les preses, malgrat sigui un V. El segon llarg ja amb bona roca surts a la dreta de la R per un IV i després ja fàcil fins al cim. Es baixa amb un ràpel de 25 m.
Ara si que podem dir que la Plantació està de moda doncs mai havíem sentit tantes veus.

Pollegons superior 


La Campana i el Rave 


En Joan al llarg i del Rave


Segon llarg del Rave 


Arribant dalt 


 La Campana, la normal va seguint la fissura


Gent escalant la via del Tuareg a la gran ciutat 


 El Rapel del Rave, menys de 30 metres


 El Josep A. "disfrutant" del primer llarg de la Campana


 En Joan arribant a la R1


Inici del segon llarg

4 comentaris:

joan asin ha dit...

El Rave la vaig fer en el curs d'iniciació a l'escalada, encara recordo el desplom, je,je. Enhorabona

llembresku ha dit...

Ei Mingo! Felicitats per les dues vies. I molt bon 2011!!!!!!
Apa doncs, ens anem veient...
Salut i a seguir tibant!!!!!!!!!!

Joan Baraldes ha dit...

Mingo,
Em va agradar molt l'esxcursió fins allí dalt i l'escalada del Rave. Cal dir però que considero que ets molt generós qualificant la roca de la campana, però com que el geoleg ets tu, no discutirem pas !! je je je.
salut i fins la propera.

Jaumegrimp ha dit...

Ep Mingo, se m'has avançat! aquestes dues fa temps que les tenim a la llista.