diumenge, 2 de gener del 2011

MONTANEJOS Paret de la Maimona "Kombinado Komecacas"

Marxem cap al sud on tenim assignatures pendents de fa temps. Abans però, i per aprofitar el viatge fem una paradeta a mig camí per conèixer Montanejos i fer alguna de les vies llargues que hi ha per la zona. Us explico per on vam passar doncs serveix per anar cap a la zona d'Alacant i t'estalvies uns 80 quilòmetres d'autopista de pagament. Sortim de l'AP7 a Torreblanca i agafem una carretera molt bona que empalma amb l'autovia CV10 que acaba a Sagunt. Nosaltres la deixem a Onda i cap Montanejos per un recorregut molt bonic, el poble com tots els de la zona està molt ben cuidat, a l'estiu es deu estar de conya, al matí et matxaques escalant i després al balneari a prendre les aigües i uns bons massatges. Qui diu que l'escalada és dura.
Deixem el cotxe a la font de la pechina i en 5 minuts arribem a la paret de la Maimona on trobem gent, la nostre via no hi ha ningú, així que ens disposem a fer els 4 llargs que marca la guia. Els dos primer llargs li marca 5b i els dos següents 5c i 6a. La roca és la calcària del Juràssic, per fer-vos una idea és com la de les parets de Camarasa, la via és molt guapa i allò que diuen en Montanejos los seguros estan lejos, aquí no es dona. La via es pot fer en dos llargs i únicament necessitareu cintes. La baixada 1 ràpel de 60m fins a peu de via.
Paret de la Maimona

L1

El company al segon llarg

L2

En el tram més complicat del tercer llarg

L3

En el tram més fi del llarg 4

Jaumegrimp ha dit...

Hola Mingo, no conec Montanejos, però aquesta via sembla prou maca, veig que està equipada com esportiva, el grau també ho es?

Joan Baraldes ha dit...

Felicitats per la via.
Hauries de penjar-hi la foto amb la ressenya per així tenir-ne més informació.
Bon any nou

Salut i a tibar

Gatsaule ha dit...

No hi he estat mai a Montanejos, a veure si algun any m'hi puc perdre....

M'ha agradat això que dius que la via és per escaladors del Juràssic...., com tu i jo!!

Mingo ha dit...

Jaume, Montanejos està força bé, sobretot hi ha molta esportiva crec que tenen quasi 1500 vies.

Joan, saps que passa que a la paret no sé si hi ha unes deu vies i la part de baix és bastant similar, nosaltres vam enfilar-nos per la 3 (komando Komecacas) estan totes marcades al peu. A més amb la foto que vam fer es fa difícil veure exactament per on vam pujar.
Salut.

Hi ha una paret molt maca el pericondrio, la calcàri fa una pinta molt bona. Si si del Juràssic però el modernos només feien les primeres tirades.

Llorenç ha dit...

Veig que ja heu fet una visiteta a Montanejos! es un racó guapo...tot i aixó els vies llargues apreten! nosaltres hi vam deixar feina que esperem enllestir quan més aviat millor!