dissabte, 29 de maig del 2010

Peladet Oriental "via dos birres i unes braves"

Parlo amb el company que fa dies que està fent geologia pel Pallars, i veient les previsions del temps, dia boirós i poc calorós li proposo fer la via que l'Antxi i el Llorens han obert al Peladet, que en condicions normals de temps en aquesta època de l'any no és massa recomanable.

No surto massa d'hora doncs allà ha estat plovent molt aquest divendres, tot just al passar per Montserrat les boires comencen a llevar-se, quines fotos més maques. Tot i anar sol, el viatge no se'm fa gens pesat els camps estan preciosos, el cereal comença a groguejar i les roselles estan d'un vermell ufanós.

A Vilanova no es veu ni el cartell una boira super espesa que persisteix fins la font de la Figuera que és el punt de trobada. La pista esta molt enfangada, coi l'últim cop que vam venir per fer la Guineu lliure, no vam poder arribar per la neu, però finalment arribem a Rubies, carai és el primer cop que trobem un parell de cotxes i sentim veus en les parets. A peu de via ens trobem una cordada de Badalona, en Jordi i el Francesc.

La primera tirada és senzilla, té un muret vilanoví molt maco IV+, i l'entrada a la R també està força bé. Hem reforçat la tirada amb un alien groc i alguna baga savinera .

Les boires comencen a escampar

Primer llarg

El segon llarg, és preciós el més maco de de la via un V-V+ mantingudet. Força equipat, l'hem reforçat amb un camalot del 0,75.

El company en el llarg més bonic, el segon

El tercer llarg va en direcció a un sostre que es passa per l'esquerra, després de passar nosaltres és un pel més difícil (no gaire més), doncs una savina m'ha quedat a les mans i amb la terreta humida i les escarpies que són un pelet Kutres (semblen de l'època d'en Cerda però més petites), me l'he pensat una mica, després el flanqueig sota el sostre i el sostre són molt bonics, llàstima que el que continua no és massa sòlid, aquí és on he passat més por, sort que hi ha alguna fissureta decent on he posat un alien groc.

Inici del tercer llarg

El passet del sostre

El quart llarg, té el tram del diedre V que està força bé. Equipat.

El company en L4

L'últim llarg va a buscar una fissura un pel desplomada, que surt molt bé amb Ao, crec que en lliure és molt factible, deu d'estar entre el 6b+ i el 6c, la sortida un muret de V, llàstima que no sigui més llarg perquè no té desperdici. Reforçat amb camelot 0,5.

L5, llàstima que sigui tan curt aquest tram

La via està força bé. Felicitacions a l'Antxi i en Llorens.

La ressenya la podeu trobar en el seu blog

ALBERT ha dit...

esteu que no us en perdeu ni una Mingo! per la foto de cim sembla que al final us va quedar un prou bon dia. aquesta paret la conec poc. aveure si enganyo algu per arribar-m'hi algun dia. maduritas...guineu...aquesta...

SERGI ha dit...

HOLA AMIC MEU. TOT EL DIA PLORES QUE SI LA TENDINITIS QUE SI AIXO QUE SI ALLO, PERO TU, DE CARA A LA PEDRA. JA EM VA DIR EL NICO QUE LA VIA ESTABA FORÇA GUAPA. NOSALTRES VAREM ANAR A LA XICS ANTIROBO A LA SERRA DE SANT JOAN I EL "MANOLO" DEL PEPE ES VA CURRAR EL TERCER ,EL QUART , EL CINQUE I EL SISE LLARG AMB LLIURE.JA T'EXPLICARE QUAN ENS VEGAM. AQUESTA SETMANA INTENTARE TRUCAR-TE PER ANAR A TREPAR A MONTSERRAT. UNA ABRAÇADA

joan asin ha dit...

Enhorabona Mingo, fa molt bona pinta aquesta no has trigat en anar-hi, recent cuinada sense deixar-la reposar.

lux ha dit...

Mingo,
Carai que ràpid! ;)
aprofintat el dia de fresqueta...
Felicitats!

Llorenç ha dit...

Quina rapidesa!!! has anat per feina! espero que la disfrutessiu!

Estic amb tu! la sortida del darrer llarg tindria que durar 25 metres més!!! je je je!!

merci per la repetició!

lux ha dit...

Mingo aprofita...
el repetidors no tenen dues birres i unes braves pagades??

hehehe

es que hi vull anar aviat.. ;)

Mingo ha dit...

Eii Albert, el temps va ser fantàstic, escalar al MOntsec a finals de Maig en maniga llarga no és normal. D'aquesta zona em falta la guineu i totes són molt maques.

SErgi, aquest dimarts em va perfecte. Carai amb el Pepe, que li fan a casa que esta tan Manolo.

Joan doncs com van dir boires, vam pensar que de temperatura seria ideal i vam tenir sort,

Lu, doncs la via esta bé i és de les més assequible de la zona. Amb el temps vam estar de sort i en cap moment de l'escalada vam trobar a faltar les birres.

LLorenç, la via està molt ben trobada. Felicitats

Jaumegrimp ha dit...

Mingo, gairebè la vau estrenar, es veu maca i treballosa, la moral cap amunt no?

Mingo ha dit...

Gràcies Jaume, estic fent el que em vas dir, res de plafó i la setmana vinent començo amb la fisioterapia per la tendinitis del colze, m'han dit que m'aplicaran la tecarterapia, i m'ho solucionaran. Creuo els dits

Gatsaule ha dit...

Tan plorar, tan plorar.... Veig que no estàs tan malament! M'ha agradat llegir la teva opinió sobre aquesta via, que dels Kutres no te'n pots fiar al 100%....

Anònim ha dit...

un entorn mistic.....rubies sempre màgic.