dissabte, 22 d’agost del 2009

PIC COMALESTORRES 4art esperó via de l'Arnau

Algun dia havia de passar, avui no hi ha reportatge fotogràfic, i és una llàstima perquè havia fotos molt maques.

Quedem molt d'horeta amb l'Enric a Barruera, no per ser els primers, doncs el lloc triat no crec que sigui massa freqüentat, si no per les tormentes de migdia.

La via triada és la de l'Arnau al 4art esperó del pic de Comalestorres. Aquesta paret em va agradar el dia que vam escalar el Pistacho Asesino.

Així que avui dia 22 a les 8 enfilem cap les agulles de Comalestorres. Tot i pujar a l'ombra suem de valent, a l'arribar a les concorregudes agulles no hi ha ningú, tot i que el solet ja li toca a la paret. Nosaltres continuem mitja hora més fins al peu de la via, on trobem una nombrosa família d'isards que no volen saber res de nosaltres. Trobar l'inici de via és fàcil amb les indicacions de la guia de Cavallers (vol 2).

El primer llarg té uns 60 metres, es veu un spit al començament de la via, suposo que per situar-la. La tirada és molt maca, un passet de V en l'spit i després una placa molt fissurada de IV on pots posar el que et vingui de gust (van bé els friends grossos).

El segon llarg és el més indefinit, surt de la R per la seva vertical i continues per una placa similar a la de sota fins un terreny més fàcil. Nosaltres vam anar un pel massa a l'esquerra, que era la zona més lògica, vam haver de muntar R per les cordes, si no vas tan a l'esquerra suposo que la corda corre millor, de totes maneres en aquest cas tots els camins porten a la R2.

El tercer llarg, és el més maco, primer agafes un terreny fàcil fins arribar a unes plaques sota un diedre IV+/V i finalment fas el diedre que te l'has d'equipar V+. La R, a l'igual que totes amb dues expansions.

El 4art llarg és el més fàcil i curt. La majoria de tirades tenen 60 metres. La tirada consisteix en arribar al peu de la piràmide final.

L'últim llarg, surt vertical de la R i fas un flanqueig delicat a l'esquerra V, per agafar una placa fissurada molt maca (IV), malgrat no tenir un aspecte atractiu pels líquens.

La via m'ha agradat, és bonica i sense grans dificultats, una disfrutada.

El descens es fa cap a l'esquerra (ENE) per un fort pendent d'herba fins arribar a una canal, suposo que deu ser la 5 agulla de Comalestorres la que queda al costat de la canal, allí fem tres ràpels, amb un 60 fas, que et porten al camí del matí.

Material que hem utilitzat: camelots 0,4/0,5/0,75/1/2/3 alien groc i vermell i una baga pels arbres. Totes les reunions tenen dues expansions

Llorenç ha dit...

Llestima per les fotos!!! el lloc es molt guapo! i la via solitaria!! tot i que les seves veines...pistacho i blues sobretot, son molt visitades!
Bona piada! aquesta ens la reservem!

marc ha dit...

Si, llastima de fotos.
Aqueta la tinc pendent, a veure si completem la integral de comalestorres, encara que sigui en dos etapes.....l' any que vé.
Salut i força a la mà....per a poder tibar

Buji ha dit...

Pel que expliques sembla guapa i disfrutona la via, qui la va obrir? Llargues tirades no!
I diria que la tendinitis ja no t'empipa gaire, espero que segueixi així!
Salut! I més metres encara!

Joan Baraldes ha dit...

Felicitats per la via, jo fa temps que tinc pendent una visita a Cavallers i aquesta via me l'apunto

salut i a tibar

Joan

Anònim ha dit...

HOLA MINGO. AQUEST DISSABTE 22 ESTAVEN EL "TATO" I JO FENT LA "INDIRECTISIMA" A ON PETA EL RIU MALO. CURIOSAMENT VAM PARLAR DE TU I DELS DIES QUE NO ENS VEIEM, POC SABIEM QU'ERETS APROP, PUNYETERO.A VERE SI ET DEIXES CAURE PER LA TERRA NATAL I ANEM A TREPAR I RIURE TOTS PLEGATS. ESPERO QUE LA FAMILI BE.UNA ABRAÇADA.

SERGI ha dit...

lux ha dit...

ei Mingo!
m'alegro de llegir altre cop les teves aventures!

aii quanta feina que hi tinc a Cavallers... una vegada mal temps i l'altre un gripasso i quasi tot per fer...
i aquesta fa bona pinta tambe!

no hi ha res com acumular feina despres de vacances!
:)))
una abraçada!

Mingo ha dit...

Tens raó Llorenç llàstima de fotos pq el lloc és molt maco.
Marc aquesta per tu és bufar i fer ampolles, és fa molt ràpid nosaltres que ja tenim una edat va, estar quasi 3 hores.

Gràcies Buji, ara no tinc el llibre pq se'l va quedar el company, però crec que la va obrir el Luichy i algú més. Tot i que només estan equipades les R , la via no té problemes i és molt disfrutona.

Sergi, collons quina rabia, no sé pq tenia al cap que devieu estar portant-vos bé amb la familia. El meu fill, molt bé ja camina sense les crosses. Vinga, em va dir en Josep A que volieu anar al petit Billare per la diada, no sé com tindré el cap de setmana però si no tinc fills m'apunto.

Eiiii Lux, doncs aquesta via t'agradarà molt i és fa molt ràpida unes 3 horetes. Es pot fer una de la 4 agulla i aquesta després. Ah!! una via tranqui tranqui, de veritat

Mingo ha dit...

Joan la via està molt bé i es pot completar amb alguna altra via, nosaltres vam haver de marxar ràpid pel nuvolots.
Salut company

Òscar Alemán Milán ha dit...

Hola!

Diria que vam coincidir baixant de Comalestorres aquell dissabte i si és així tinc dues fotos per vosaltres, res de l'altre món però en fareu més que jo, les he enviades al correu...

Mingo ha dit...

Gràcies Oscar, però he mirat el correu i no he rebut res, el meu correu es mingomortes@hotmail.com.