diumenge, 21 de juny del 2009

MONTSERRAT Agulla de l'Arbret "via Vicenç Soto"

Tot i que avui comença l'estiu, a Can Massana i fot fresqueta i la màniga llarga no molestaria; em ve al cap l'any passat una ascensió que vam fer amb en Pere i l'Adrien en ple més de Juliol a les Garrigoses on no vam suar gens.
Enfilem el camí d'Agulles, no sé les vegades que l'hauré fet, però sempre quan pujo el pas que hi ha al costat de les Portelles, recordo la sensació que vaig tenir el primer cop que vaig treure el cap a dalt, entraves en un mon mineral on cada pedra tenia un nom i una història de la qual ara em formem part.
L'agulla triada és la de l' Arbret, una via que han obert els germans Masó, amb el company comenten que les últimes vies que hem fet, són dels mateixos aperturistes, arribem al peu de la Vicenç Soto.




El primer llarg és una rampeta amb un trosset més vertical de V, molt ben equipat, com tota la via.

La reunió és fa en un arbre on hi ha penjat un peu de gat new ballet de boreal en bon estat, si algú el va perdre ja ho sap on el té. Esperant al col·lega em vaig mirant el llarg estrella de la via, és veu un mur preciós, uauuu.




El company em diu que no es nota fi, i m'ofereix de fer el llarg, li agafo les cintes abans que es repensi. L'inici li marquen 6a+, fantàstic continua per un mur supervertical amb bolos molt generosos, el tram està equipat com si fos esportiva. Arribes a l'artifo, un parell de passos d'Ao, el primer casi em surt, el segon costa molt més, no li veig el color, es continua per 6a és un tram de molta finura, l'he trobat més complicat que el de baix, després narinant fins la R.











La tercera tirada té molt d'ambient, com a dificultat té un desplomet de V+. A l'igual que les anteriors està equipada amb spits i claus.
Al cim ens espera el solet que s'agraeix. Llàstima que hem de marxar per què la temperatura és ideal per escalar.









Una cordada a la Saca gran




La ressenya la podeu trobar a Onaclimb

14 comentaris:

Jesús Alejandre ha dit...

Ei Mingo!

Bona elecció. Ombra, bona roca i molt ben muntat. Via per disfrutar.

jesús

Eduard ha dit...

Bona aquesta Mingo!!
Veig que ja tornes a tibar sense por.
Fa temps que la tinc a la llista aquesta, és una bona excusa per tonar a pujar a l'Agulla de l'Arbret, que per mi té una de les millors vistes d'Agulles.
Salut i a seguir així!!

Llorenç ha dit...

Bones Mingo!!! felicitats! veig que ja li fots fort! el segon llarg pica molt! es molt mantingut fins la meitat...jo també vaig intentar apurar en lliure però em vaig rendir!

Jaumegrimp ha dit...

Ep Mingo, una mica més i ens trobem, nosaltres vàrem anar força d'hora per anar a frares, ens vàrem fotre de fred!

Gatsaule ha dit...

Així et va agradar la via? El dia que anem a l'Arbret ja me la miraré!

Veig que el colze ja no emprenya, felicitats!

Joan Baraldes ha dit...

Felicitats per la via,

Veig que vas fort.
Quin grau obligat li poses ?

salut i a tibar

Mingo ha dit...

Ei Jesus, no vam patir gens de calor, al contrari que a l'arribar dalt s'agraia l'escalfor del sol.

Eii Eduard, que ja torno a tibar sense por? home això és el que m'agradaria. Salut

Llorenç, primer que res, felicitats per la via al Pedra. El segon llarg pica de valent en tots els sentits, però és molt guapo.

Jaume on ereu? nosaltres a 3 quarts de nou ja rondavem per allí.

Joan per anar-hi un dia de calor a la tarda no és aconsellable, és cara oest. I el colze, ojala ja no emprenyes gens diguem que progressa adecuadament. Ah! a peu de via parlavem de tu, amb el J.A. em deia que em foties canya en els teus comentaris. A veure si podem coincidir un dia els 4.

Joan B. obligat no ho sé que deu de ser diuen que V+. Jo es que vaig fer com marca la ressenya, l'artificial vaig fer un parell de passos d'Ao al cinquè i sisè spit. Em sembla recordar que tu ja l'has fet. Una abraçada

lux ha dit...

eii Mingo, enhorabona pel PA!
aviat ben en forma altre cop!
doncs aquesta li tinc ganes...
aixx... que nose si les meves tardes d'estiu donaran per tanta llista ;))
Però es que no puc evitar-ho..
veig una bona via, agulla, esperó i vull enfilar-m-hi ;))

llembresku ha dit...

Ei Mingo!!! Aquesta de segur que no tardarà a caure!! Hi varem anar a l'hivern, uns a fer la omni... i en Ricard i en Jaume a aquesta, i van deixar-la per la rasca que hi fotia. De segur que algun dia d'aquests ens hi presentem.A més pinta xulíssima. Molts records i oju amb els petardets!!!!!!!!

Xavi ha dit...

Pinta molt bé aquesta via. L'apuntarem a la llista. Darrerament les vies dels Masó s'estan repetint com a "xurros". Això d'internet és la pera! (a part de que les vies dels Masó són molt bones totes...).
Records!

Gatsaule ha dit...

Ei, Xiquet, ens hem de veure alguna tarda o no?

Xavi ha dit...

Merci, i enhorabona a tu també, hehe...
Veient que el genoll va respondre bé intentaré publicar vies més sucoses a partir d'ara.
A veure si ens veiem per les parets!
Xavi.

Anònim ha dit...

Bonjour

It is my first time here. I just wanted to say hi!

Anònim ha dit...


Какое напряжение на выходе зарядки для MSI Mega player 536?

Зарядка давно потеряна и аккумулятор сдох.
[url=http://mp3lists.ru/][color=#E4F4FE] [/color][/url]