dissabte, 2 de febrer del 2008

ALT URGELL Roca Narieda "via postres de músic"

En Josep Anton dubte si agafar el polar, fot bastant fred, a més està cobert . Comencem a caminar amb l'esperança que s'obrin clarianes.
Iniciem la via i el solet, fa acte de presència; la primera i segona tirada són les més difícils, segons la ressenya del vèrtex, li posen 6a. La primera no ho és, si arriba a V+ ja n'hi ha prou,en el cas de la segona és un pel més difícil però potser no tan com 6a.
Uf són tres quarts d'una i encara ens queden 10 tirades. La tercera tirada IV+/V, collons amb el pas de V tot i anar de segon, com serà el V+ de la desena tirada.
La quarta tirada IV+, molt guapo, depèn per on passis la dificultat pot ser un pel més alta.
El llarg següent més V d'adherència, que poc m'agrada. Ara venen quatre tirades fàcils, s'ha de vigilar en la vuitena i novena, cal anar amb tendència a la dreta.
Començo la desena tirada, arribo sense massa dificultat al segon parabolt, em costa trobar per on continuar a sobre una placa d'uns 30 metres, enorme, compacta sense el més petit relleu. Un parell de bolts, que em costa de localitzar marquen el camí, som-hi, el primer acte de fe, peus a la placa i mans, bé les mans on vulguis, per què la placa no té relleus. Continuo amb els actes de fe i arribo a la reunió, després de creuar-m'he amb un altre parabolt, buf ostia és increïble com aguanten aquests peus de gat, he pujat amb el cul tan apretat que no noto ni el fred que fa.
La tirada següent, l'enceta el meu col·lega, té un pas durillo, també d'adherència. El bolt s'agrairia que estes en el pas difícil, doncs te'l trobes quan la dificultat minva. L'última tirada, tranquileta fins al cim.
A dalt hi ha una llum preciosa, a més el paisatge geològic és fantàstic, sinclinals, anticlinals, encavalcaments, ...m'encanta comentar-ho amb el meu col·lega i amic, que és un dels que més en sap del món. No ens entretenim massa perquè són quasi les 5 i encara queda una estona fins al cotxe.
Darrera queden 600 metres de via. SEGUIREM SOMIANT

La cara sud de la roca Naireda

Final del primer llarg

El final del quart llarg

Les plaques de V de la cinquena tirada

La desena tirada V+

Al cim

Si voleu veure la ressenya la trobareu a onaclimb

NACHO ha dit...

VIVA LOS FIVE TEN !!!!

eeiii Mingo, este primavera tenemos que ir a hacer una tapia ¿eh? que la Sandra solo me deja ir contigo.

un abrazo
nacho

jaumeplanellpiqueras ha dit...

Felicitats pel "peaso via"! doncs a mí sí em va semblar 6a el segon llarg, i dels slabs ni t'en parlo, quina por en el penúltim llarg, com bé dius, el parabolt el xapes quan ja has fet tota la dificultat, sort del tronquet escapçat!
La foto sembla del segon llarg.

Mingo ha dit...

Gràcies Jaume, tens raó el tronquet que te'l mires de reull i penses, es moura? i quan el toques et sorpren gratament, és sòlid

Llorenç ha dit...

Ostres!! que valents!!! que el dia encara es curt!!! per posar-se a vies com aquestes!!! gracies per la piada!...espero que hi anem un dia d'aquests!

Mingo ha dit...

Ei Kutres, et dic algunes indicacions que a lo millor t'ajuden. A les 9 a peu de via, crec que ja deu tocar el sol. No sé si has estat, però el camí d'aproximació va una mica a la dreta del que és el peu de via, despres de la casa abandonada, arribes un lloc on la terra és blanquinosa (margues de Perles)i es dubte entre seguir un rierol (recte) o elevar-se una mica a la dreta; la segona és la que heu de triar (si no et quedes en un camp de blocs que són entretinguts de passar)Trovareu fites.
La via en 6 hores es fa, en plan tranqui, nosaltres ens vam equivocar en la 8 i despres la 9 (tendencia a la dreta). La ressenya d'onaclimb per mi és la més exacta (punt d'assegurança,...etc).
La baixada es fa en 1h30m anant tranqui (la canal de baixada és convenient fer-ho amb llum)
Anims, que os vagi bé si decidiu anar-hi

tinkpor ha dit...

Mingo...quants passos de fe junts!!.

Un dia, si et portes al Nacho encara m'animaré a venir, pero abans a veure si podem estrenar aquestes botes en alguna canal.

Ens veiem al Plafó.

Llorenç ha dit...

Gracies Mingo!!!

a veure si ens hi apropem aviat!!

zombi ha dit...

Mingu!!!!!amb el trote que estas entrenant al Piri....amb sembla que pasaras de la Classica a fer nomes bloks!!!!!ajjaja,bou!!!
salut i roka!!!!

Mingo ha dit...

Ufff bloc no ho sé, això d'anar a escalar amb un matalàs, als meus anys em costa d'assimilar. Però esportiva amb vosaltres no dic que no. El dia que faci be els deures que em posseu, el Marc m'ha fet un projecte de 20 pasos, el teu bloc Zombi1 a vegades en surt, el Bloc Victor1 en falta un pas que em sortirà,...el dia que ho faci tot potser estare aprop del 7. Gràcies als colegues del Piri, motivació no me'n falta.
Ens veiem al plafó

Anònim ha dit...

Ei Mingo!
Ja t'he linkat al meu blog.
Akesta la tinc pendent... a la R8 s'ens va possar a ploure!
Aviat i tornaré per acabar-la...
Fins ara!

Anònim ha dit...

Hola Pere
Molt content de saludar-te; quan et vaig veure en les fotos, vaig pensar, coi aquest és en Pere, el dels apunts d'escalada el que venia al rocodrom. Crec que vam coincidir 2 o 3 cops, però no vam parlar massa, la majoria de gent que ve al rocodrom, són gent que fa molt de grau i no els parlis de vies llargues. Gràcies al teu blog sé que tenim motivacions semblants.
La via postres, crec que ara és bona època, nosaltres vam entrar una mica justets de temps, és que al matí no les teníem totes respecte del temps meteorològic. A més gairebé coneixeu la via.