dimecres, 29 de gener del 2025

SANT LLORENÇ DE MONTGAI La formiguera Combinació de vies

Com molts dimecres acostumem a quedar amb el Jordi Vidal, per xerrar i escalar una mica, normalment el lloc és Sant Llorenç de Montgai, que va ser el lloc on vam començar a escalar. Volem fer una cosa tranquil·la, de fet son les que sempre fem. Anem a fer una combinació a la Formiguera que ens agrada força. Entrar a l’esquerra de la via normal, deu ser un IV/IV+, fer el segon llarg de la normal i sortir per la via directa.

Primer llarg


R1

Segon llarg de la via normal


Arribant a la reunió

Últim llarg

Arribant al top

dijous, 23 de gener del 2025

ORIHUELA Paret Negra via a la derecha del espolon

Avui anem a la paret Negra a fer la via a la derecha del espolon.

Quan arribem a lloc, fot fresqueta, però després de l’aproximació veiem que avui patirem calor, malgrat estar al mes de gener. A l’arribar a peu de via, en Toni s’adona que s’ha deixat els peus de gat, sort que l’aproximació no és massa llarga, així que, mentre ell ho va a buscar, nosaltres comencem. Desde baix, fot bastant respecte la tirada, però a mesura que vas pujant no pares de disfrutar, un llarg força vertical amb una dificultat mantinguda en el IV+ i algun pas de V. Gairebé 55 m de disfrutada. Cal anar seguint els parabolts més vells.

El segon llarg continua amb la mateixa tònica amb un tram on cal apretar una mica.

Enceto el tercer llarg, dubto si anar per l’esquerra on els parabolts son vells o la dreta que es veuen més nous, però com hi ha tantes vies. En fi els companys em diuen que per la dreta, però estic convençut que s’equivoquen. No he llegit bé hi em sembla que això no és IV, i com soc tan tossut penso que no tenen raó i me’n vaig a buscar els bolts vells i renoi això es una mica més de cinquè superior i la línia de parabolts va cap a un sostre, socorro; per sort abans d’arribar al sostre veig a la meva dreta una reunió així que després d’un flanqueig delicat ja hi soc, miro cap avall i he de donar la raó als col·legues, per la dreta es veu més senzill.

L’ultim llarg és el mes curt amb un parell d’apretades de V.

Per baixar, nosaltres hem seguit les fites que ens porten cap a la dreta fons trobar un cable que serveix per remuntar una canal i després xino xano fins un parell de ràpels.

A diferència d’ahir avui hem disfrutat de valent

Paret Negra

Primer llarg

Els companys en el 1r llarg

El J.Anton arribant a R1 
El segon llarg 

Desde R3

Tercer llarg (variant)

Arribant a R3

L'equip



dimecres, 22 de gener del 2025

REDOVAN Paret de la Cantera via PyP

Avui, anem a Redován, concretament a la paret de las Canteras. Una paret d’una mica més de 200 metres, triem la via PyP.

Deixem el cotxe a las cordelerias Artibel i en uns 20/30 minuts estem a peu de via, desde lluny semblava més tiesa, un cop al peu això es veu bastant tumbat. Segons la ressenya cal portar friends, com no coneixem la zona, anem carregat com si haguessim de fer la Nose, amb 3 o 4 friends variats és suficient. Dels 215 metres que diuen que te la paret potser hi 40 o 50 metres verticals, la resta és bastant tumbat. Les tirades son de 55 i alguna de 60.

Per baixar cal flanquejar a la dreta i desgrimpar fàcil fins un coll, a partir d’allí el camí és més còmode.

A nosaltres no ens ha agradat massa aquesta via.

En aquesta adreça trobareu l’aproximació així com els croquis de les vies

https://gonzaloclimb.com/croquis-escalada-la-cantera/

Paret de la Cantera

 


Primer llarg   




Últim llarg

dimarts, 21 de gener del 2025

REDOVAN La Planxa vies esportives

 

Aquesta setmana marxem uns dies a buscar el solet del sud, concretament a Oriola. A primera hora del matí enfilem la carretera, amb intenció de fer una vieta a Sacks, però a l’arribar veiem un cartell que posa que és finca particular i que està prohibit escalar. Així que anem a dinar i despres fem unes vies d’esportiva a Radovan abans d’entrar a l’apartament

 



 

dimecres, 15 de gener del 2025

GARRAF Paret de la Falconera via Bavaresa

Aquest dimecres quedem prop d'on viu el Jordi, fa dies que havia vist en alguns blogs aquesta via i tenia curiositat, doncs per aquí apart d'una de les més clàssiques la Chani (ja no recordo si es diu així) i algunes d'esportiva que vaig fer quan vivia pel Maresme, poca cosa havia fet. 

Començo el primer llarg, després d'una zona patinosa entres a la bavaresa que dona nom a la via, es de les parts més boniques de la via.

El segon llarg té algun pas raret casi al final de la tirada. L'últim tot i no ser massa difícil a mi m'ha agradat força.

Nosaltres hem baixat caminant en direcció al sud fins trobar un camí força ample



Fotos del primer llarg


Segon llarg




Tercer llarg



dijous, 9 de gener del 2025

ALT URGELL Paret del Grau via de les mentides

 

Feia molt temps que no feia tres dies seguits escalant, cada cop costa més recuperar-se. Avui volem anar a la paret del Grau a Coll de Nargó, la intenció és fer amb el Josep Anton el jardí de les mentides i s’hi ha ganes la del diedre, però hem arribat bastant tard a les 12 tocades, així que enfilem el jardí de les mentides.

El primer llarg, m’ha costat el V, suposo que no l’he agafat bé perquè el company ha anat per la dreta i no l’ha trobat tan difícil.

Amb el cul una mica apretat començo el segon llarg, un cinquè mantingut, amb una apretada quan canvies del diedre a l’esperonet, on li posen V+

L’últim llarg té una sortida on li posen V+ es fa molt bé, jo pensava que el V+ estava a la part de dalt així que anava espectant però quan arriba el company em diu que el pas difícil era a la sortida de la segona reunió.

La via està molt ben equipada.

La baixada l’hem fet amb un parell de ràpels per la via Àfrica 









 


Primer llarg

Arribant al top

Anant a buscar el ràpel

Ressenya robada del Blog d'en Joan Baraldes

MALANYEU Paret dels Altars via Montserrats

 La paret dels Altars, no hi he escalat mai, el Toni em proposa de fer un parell de vies. Comencem per la via Montserrats oberta pel Guillem. El primer llar, és el més bonic i la roca es ferma. Els dos següents, son més fàcils, però cal vigilar amb la roca. És una llàstima que la resta de vies no estiguin a tocar perquè a l'arribar al cotxe, només queden ganes d'anar a fer la cerveseta.

                                                                                   L1

                                                                              
L2

 
L3


Robada del blog dels Visas 




 

Si voleu la informació de com arribar-hi os poso l'enllaç del blog del Guillem Arias

dimecres, 8 de gener del 2025

PARET DE LA FORMIGUERA Via Kola

Feia anys que tenia abandonat el blog, aquest 2025, m'he fet el propòsit d'anar posant les activitats

Avui és el primer dia de l'any que sortim una colla a escalar a Sant Llorenç, aprofitant que no hi ha boira. Ens distribuïm en una cordada de tres i l'altra el Jordi Vidal i jo. Els companys van a fer l'Aberronxo i nosaltres ens posem a la Kola, jo tinc ganes de fer el segon llarg sense cap repòs i cap trampa. malgrat la pedra esta un pel freda i a la part de dalt punxa als dits la cosa ha anat molt bé

La via està completament equipada. El primer llarg és fàcil i el segon és un cinque molt vertical amb un petit tram de V+. Crec que pel segon llarg he utilitzat 12 cintes