dissabte, 31 de maig del 2014

MONTSERRAT La Monja "via Josep Rigol"

Ara feia dies que no escalàvem i sempre costa tornar a agafar la forma , sobretot psíquica. Amb el Josep Anton decidim, aquest dissabte,  anar a Frares a fer la Josep Rigol a la Monja que ell encara no havia fet, a mi em sembla bé doncs no és massa difícil i escalar a Frares sempre és una gran experiència que et dona una bona dosis de motivació.
L'aproximació no la tenim clara, jo li dic que quan hi vaig anar-hi vam fer la canal del Lloro i després vam baixar, veiem que també si pot anar per l'alta ruta de Frares, però finalment aventurant-nos una mica, trobem la millor opció, que és pujar una mica per la canal del Lloro fins una mena de pla on hi ha una marca de pintura blanca, la canal s'enfila amunt nosaltres girem a l'esquerra i baixem a una canal que no té camí però amb intuïció es puja molt bé fins a peu de via.
La via anem fent fins arribar a l'última tirada, allí han tret un spit que no et permet xapar el segon, algun il·luminat l'ha tret perquè com hi ha una fissura es poden posar un parell de friend del 0,5 al 1, que nosaltres no portem, doncs la via està equipada i així figura a la ressenya dels germans Massó.
Jo això no ho acabo d'entendre, que es treguin expansions en vies on abans no n'hi havia ho trobo bé, però decidir treure un spit dels primers ascensionistes ja no ho trobo bé, si al menys el que ho ha fet explica que cal anar-hi amb friends. No fa massa gràcia fer una caminada de més d'un hora i no poder acabar la via pel que us acabo d'explicar.

El Josep A. en el segon llarg

L3

Inici del L4

El company flanquejant la bola, perquè sense friends l'articial no és pot fer, o be amb un spit es pot aprofitar el "casquillo"

Joan Baraldes ha dit...

Ei Mingo.
Tens tota la raó, hi ha coses que no s'entenen!!!
Jo per casos així sempre porto un pern ("cancamo") de 8mm per poder-lo collar quan hi falta l'espit.
Salut i a escalar

Mingo ha dit...

Per anar a Montserrat hauré de rescatar el mosquetó dels invents. Perquè ja em diràs fer una caminada de més de un hora per treure un spit de via, és de malalts. Si més no que digui soc fulano hi he tret el primer spit de la cinquena tirada, cal que porteu un parell de friends del 0, o 0,75. Però si no ho fan serà perquè no ho troben ben fet. Jo que treguin una expansió en un lloc on els primers ascensionistes no en van posar em sembla de justicia treure'l, en fi

Joan Baraldes ha dit...

A Montserrat els mosquetó dels invents sempre ha d'estar penjat a l'arnés !!!