dissabte, 11 de gener del 2014

MONTSERRAT Esfinx del Montgrós vies Argos i Athos


Encetem les piulades de l'any 2014, amb l'escalada a l'Esfinx del Montgrós. Tot i que el dia no acompanya massa encetem camí en direcció a la Palomera per després seguir el corriol de marques blaves fins pràcticament peu de via. La via triada és una combinació athos i argos que en el llibre de Montserrat sud li posem 4 estrelles, a mi ja m'està bé una via fàcil i que a més, segons la guia, pota negra. L'escalada jo no li he vist aquesta qualificació al meu entendre bastant exagerada. Comences amb una rampa de quart molt ben equipada. Surts de la reunió amb uns passos disfrutons però aquí s'acaba la dificultat la resta ja molt fàcil fins al cim. El lloc tot i que estem un pel emboirats és bonic i suposo que sovint bastant solitari, el que li afegeix alguna estrella a l'escalada. Malgrat tot un dia ben aprofitat en una bona i nombrosa companyia: en Toni, Jaume, Josep A. I Quique

 El Jaume escalant el primer llarg de la Rampa

 Peu de via

 El tram més divertit de la via L2

 En Jaume i l'esquena del Toni a la part final

 Últims dos llargs de la via

 Fotocim en Jaume i el Toni ja estaven fent una l'altra via


Esfinx

4 comentaris:

joan asin ha dit...

Aquí encara no he escalat quan temps hi ha d'aproximació per la Palomera?

Mingo ha dit...

Joan crec que devíem estar una mica més d'una hora.

Jaumegrimp ha dit...

Renoi Mingo, n'has passat via a publicar! te m'has adelantat jajaaj però com jo darrement tardo força!
Respecte al camí jo crec que mes aviat hora 20, hora i mitja fins a peu de via.
Va estar molt be la trobada, haurem de repetir.

Mingo ha dit...

Com la companyia era tan bona el temps em va passar volant, segurament deu de ser 1h 30m, contant el temps de mirar el mòbil i no fer-li cas, ja ja. Jaume en la carpeta que tenim conjuntament penja les teves fotos, merci.