dimecres, 13 de juliol del 2011

MONTSERRAT La Reina "aresta oblidada" Corona de la Reina "via Lofoten"

-->
Avui dimecres ens trobem amb el Josep A i en Quique per anar a Agulles, tot i que és una de les hores més caloroses, la temperatura és força agradable, sembla un dia de tardor. Marxem en direcció al refugi per fer la Reina i la Corona de la Reina, que cap dels tres hem pujat. Mirant el nou llibre d'Agulles decidim pujar per la canal del Ou, però la canal per on hauríem d'accedir no es veu massa bé. El millor accés és pujar per la canal de les Bessones i després de les cordes anar al mirador que queda a la dreta d'allí surt un a mena de corriol que ens portarà a la base de l'Agulla.
Ens equivoquem al entrar a la via, ho fem més a la dreta, tot i que no és molt difícil el fet de portar metres i no veure res en la zona on la paret ens redreça em fa aturar fins que a l'esquerra veig un spit, més avall n'hi ha un altre, el que ens confirma que no hem entrat pel lloc correcte (la via comença en el costat SW). Aquí on soc la guia li marca un 6a, però segurament deu de ser un error perquè el tram és IV+, després arribes a una cadena amb anella. La sortida de la reunió té un passet IV+ i et dirigeixes a un muret final on hi ha 2 spits. La reunió la fem en unes savines no massa bones. El ràpel és de 4 o 5 burins que trobareu en el costat W, que ens deixa al peu de l'aresta brucs de la Corona de la Reina.
Ens enfilem a la Corona per la via Lofoten, que és pot fer en un sol llarg si aneu en cordada de dos. El primer llarg al igual que tota la via està molt ben assegurada amb bolts. El segon llarg és un muret molt vertical i bonic que et porta al cim, on trobareu una R amb dos bolts al costat d'una savina que la podries arrencar amb les mans. No coneixia aquesta zona d'Agulles que té unes vistes sobre les Bessones i la Bola de la Partió molt interessants.
El ràpel, tot i que en direcció sud hi ha un arbre amb cintes, nosaltres el fem d'un arbret (N) que ens permet en 15 metres arribar al camí. La via és molt curta i amb 5 cintes fas, una més de les que utilitzes en la Reina.

L1 de la Reina

Els companys en el primer llarg. La via comença en les branques mig seques
 La Bola

En el muret final L2

Arribant a dalt

La Corona de la Reina

L1 de la Lofoten, via curteta

Els companys en L1

En el muret de L2 (V+)

Jaumegrimp ha dit...

Ei Mingo! traïent rendiment a la guia d'Agulles no? La Corona de la Reina fa anys la vaig fer per la via Canal Amagada o així li vàrem dir...
A veure quan tornem a coincidir!