diumenge, 1 de juny del 2008

MONTSERRAT Frares-Morro Pla "via Maite Montilla"

Com comença a ser habitual, avui és dissabte i toca mal temps, tot i això, anem a Can Massana on l'Eloi i jo ens trobem amb el Josep A. Entre el dia, i que fa dies que no li fotem hi ha una certa desmotivació. Ens decidim per anar a Frares a fer el Morro Pla i si després tenim ganes doncs ja veurem.

Comencem a caminar i els col·legues porten un ritme molt fort, clar l'Eloi no para de fer esqui de muntanya i el Josep A. porta un munt de dies caminant per Pirineu, eiiii espereu-m'he.

Aquest camí l'he fet moltes vegades i encara recordo la sensació que vaig tenir el primer cop que vaig veure les agulles, després de pujar la canaleta que hi ha al peu de la Portella Gran arribaves a dalt, sembla que entris en un castell ple d'Agulles de pedra i totes tenen una història.

Pugem per la canal ampla i pel camí que va per la part de dalt de Frares (marques blaves), està tot preciós la pluja que ha caigut i la que ha de caure ha deixat uns colors i unes olors molt vives.

Quan agafes el camí blau de Frares el Morro pla el trobes deseguida.

Ens preparem per pujar, agafem uns aliens i unes vagues, com diu la ressenya. La vaga si fa falta per un pont de roca que hi ha on es fa la primera R, però els aliens no sé on es posen.

La primera tiradeta està força bé, IV-V en tots els passos difícils hi ha o spits o claus. La R l'has de muntar en un pont de roca i una savina que a vista sembla una merda, però és molt forta.

La segona tirada, entre que tens una visió frontal i la primera assegurança està bastant amunt fa una mica de yuyu, però es fa molt bé. Després les assegurances estan bastant aprop i en lliure li donen 6a+, es veu presa, jo em vaig ajudar , després deu ser V fins la R, que és molt incòmoda.

De la R surts recte amunt un muret d'uns 8 metres li marquen V+, és vertical però amb molt bones preses i spits.

A dalt fot fresqueta i sembla que malgrat hem disfrutat, no hi ha massa ganes de fer res més.

Per baixar es munta un ràpel d'uns 40 m al vessant sud.

Mentre arreglem els trastos, passa pel camí en Cesc Sabat, ostres m'ha fet il·lusió de veure'l feia molt de temps que no ens veiem



Primer llarg


Segon llarg



Josep A. en el segon llarg



L'Eloi en segon llarg



Sortint de l'incomoda R


L'Eloi, Jo i en Josep A.



Una agradable trobada


La ressenya ha sortit en l'últim vertex. però la d'onaclimb, és més precisa
http://www.onaclimb.com/montsecroq/fraressud.htm#

8 comentaris:

jaumeplanellpiqueras ha dit...

Hola Mingo i companyia! no la conec aquesta via, però sembla interessant, amés en una raconada de gran bellesa i tranquilitat, l'haurem d'anar a probar. Diossabte tot i la boirada encara es va poder fer alguna cosa, nosaltres vàrem dubtar fins l'últim moment i finalment varem anar a Castelldefels a fer l'Herboristes.
Salut i roca!

Raquel ha dit...

Veig que no obstant el pronòstic de la meteo ningú es va donar per vençut!

Tampoc conec la via... però és veu bonica!!

lux ha dit...

Bones!!
Montserrat va ser el refugi de tothom aquest dies!

Els hi tinc ganes a aquestes vies de Frares, es una zona que no conec gaire... i es veu molt xula!

Ara que com comenci el bon temps...
li tinc unes ganes als metres de roca!!

Mingo ha dit...

Hola Jaume que t'he d'explicar de Frares que tu no sàpiguis. A la zona d'Agulles es veia molta gent aquí, com és habitual una cordada i nosaltres.

Raquel, la via és curteta i no massa difícil, el camí d'aproximació no té complicacions, t'ho deia pel peu.

Lux, la via a mi em va agradar força, te la recomano, d'altres vies que estan força bé i que estan bastan equipades i més llargues, la Bernat-Amalia al Frare, i la J.Rigol a la Monja. Totes 3 obertes pels teus amics, els Masó. Bé jo te les recomano, però potser ja les has fet.

Llorenç ha dit...

Veig que vosaltres tampoc us vau rendir davant del mal temps!

i vinga a fer-ne una dels Masó! te bona pinta..a més per aquesta zona no hi vaig massa....

caldrà reorientar una mica i visitar una mica més el Montserrat d'interior!!

felicitats!

ALBERT ha dit...

Mingo, no pares, ja ho veig. Jo entre les pluges i el peque no tinc temps per moltes coses, la que menys, escriure. Pero et vaig llegint. A tope! Cada cosa al seu moment

Mingo ha dit...

Hey Albert, jo tb et vaig controlant el blog. Quan es tenen els nens petits, és complicat, com els meus ja són més alts que jo buffff.............
Vinga, disfruta del moment

Gatsaule ha dit...

Quan veig vies com aquesta, de les que mai havia sentit a parlar, veig les increïbles possibilitats que tenim d'aquí fins al segle XXII.....