dimecres, 2 d’abril del 2008

AGER CAP DE RAS "via Alkaid"

Finalment aconseguim quedar aquest dissabte (29/03/08) amb en Josep A. i en Jordi, per anar a Cap de Ras a Ager. Discutim si fer el fanal nocturn o l'Alkaid, però en Jordi ja ha fet el fanal, així que la decisió és fàcil. No és una via que n'hagi sentit a parlar massa com a clàssica de la zona, nosaltres la vam apuntar el dia que vam fer la Redrum, uns nois de Berga ens van dir que era preciosa.

Feia un any que vam venir amb l'Enric a fer una de les vies maques de la paret, la Tope Clàssic, i ara la pista ha deixat de ser-ho per convertir-se en una carretera asfaltada, la qual cosa ens ha facilitat l'aproximació. La carretereta no l'heu de seguir, fins al final, abans d'arribar a dalt cal agafar la pista que va a l'ermita de Colobó i més endavant seguir la pista de sobre de l'ermita, feu servir la intuïció, no hi ha pèrdua.

L'aproximació a la via és curta, cal anar al peu de la Redrum, just a la seva esquerra comença l'Alkaid, està equipada amb burils (en molt bon estat), hi ha algun espit que reforçen les reunions i el pas d'entrada que abans era d'ombros. Hi penjo el meu estrep nou supermoderno, aquells que t'alcen les tires de velcro del peu de gat, faig 2 passos i després en lliure molt finet (V+), els burils estan molt aprop, segons la ressenya A1 fins un IV+ que es troba al peu d'un tros molt vertical, aquí la ressenya també li marca Ae, però en lliure és guapíssim (V+/6a).

El segon llarg, tot i ser el més fàcil, 1 pas de IV+, té molt d'ambient. Per aquest llarg és necessita un camelot del 2 per assegurar el IV+ al primer i un alien verd per assegurar el mateix pas al segon, després en la zona fàcil hi trobareu un clau.

La tercera surts directe de la reunió, per mi 6b (Ao/V) i després un 6a amb passos molt agosserats i atlètics, un tram de pel·lícula. Hi ha una reunió intermèdia que nosaltres vam fer.

El quart llarg va a buscar una bavaresa (V) molt maca, és tan fina que sembla que t'hagi de quedar als dits. Després anem a la dreta a buscar la reunió que està al peu d'un curiós embut, un llarg molt bonico.

Sortim de l'embut per una fina placa V amb un pas de V+. Trobareu una R amb cordinos, si teniu intenció de baixar per la via, aquí s'acaba l'escalada sinó continuar uns 10 metres fins la reunió.

Ara cal agafar la carta i triar la via de sortida; nosaltres escollim la Redrum que la tenim al costat, en tres tiradetes al cim.

No sé si la via es fa massa, per mi és una de les vies maques de la paret. Llàstima que no arribi fins dalt. Els de Berga tenien raó

DESCENS

Cal anar al cim i baixar en direcció a la dreta (E) fins que unes fites ens marquen el camí de baixada per les feixes

Josep A. i Tato en la primera tirada

Flanqueig de la segona tirada

Final del tercer llarg

Sortint per la Redrum (1ª tirada després de la feixa)

Posaré les fotos dels colegues pq pq vegueu lo maca q es la bavaresa , be i altres coses....

La ressenya la podeu trobar al llibre Montsec, Oest Salvatge. En vermell l'Alkaid i en negre la Redrum

Gatsaule ha dit...

Doncs si et va agradar, me l'apunto a la llista. Sempre està bé de conèixer-ne alguna per bones referències !

saumi ha dit...

Felicitats per l'activitat, no m'havia cridat mai l'atenció aquesta via però ja veig que l'haurem de ficar a la llista, i és que sembla que a l'esquerra de la redrum no hi hagi món, i resulta que taxan una via que té força bona pinta.

jaumeplanellpiqueras ha dit...

Ei Mingo! es veu una via molt maca, vertical i sostinguda, no la coneixia.
A seguir tibant!

Llorenç ha dit...

ep!!! l'haurem de tenir en compte!

es veu molt maca, i ara que fa bon temps....igual ens hi tornem a apropar a Ager que hi ha molta feina a fer!