dissabte, 10 de novembre del 2007

ESCALES "Que pagui Pujol"

Avui he quedat amb la penya de Lleida i el Josep Anton en el bar d'Aren; allí ens trobem el Sergi i el Pinto que van a fer la via calçotets. Mentre esmorzem ens repartim, en Manel i en Josep Anton faran una cordada i en Tato i jo l'altra. Arribem al pont que hi ha sota Sopeira, i com de costum fot un "biruji", que ens fa anar ràpid, sort que a mesura que ens atansem a la via el solet es fa agradable.
Ja estem al peu de la via que pagui Pujol, en un moment m'he quedat sol, quan em criden jo obedient tiro amunt, la tirada no és massa difícil, miro amunt i veig que la cordada de davant es baralla amb la placa de 6a de la segona tirada. El tercer llarg té un pas tonto a la sortida crec que li posen V+, la resta tranki. Davant tinc en Josep Anton està fent la quarta tirada, molt aèria i disfrutona i és només V . Sento en Tato que parle amb algú, si no havia ningú darrera nostre. Quan arriba em diu que parlava amb uns alemanys, que esperaven un camió de pomes. Entre poma i poma ens plantem a la tirada 5, no ho sembla però és una disfrutada, li posem V+, però a mi no m'ho ha semblat. Sense més dificultats arribem al escape. La tirada que hi ha al davant hi ha un 6a+, en Manel diu que ell per avui ja en té prou. Provo la tirada i el 6a+ que està al començament superfí, però em surt , la resta de la tirada una passada de placa (V+). D'aquí toca una mica de pateo i la tirada de 7a. En Pinto ens havia dit que es fa amb artifo si no tens nivell de 7a, com no el tenim decidim rapelar d'aquí.



DESCENS
Després de rapelar, tornem a estar amb en Manel a l'escape, anem seguim cap avall un camí amb alguna fita fins arribar a unes cordes fixes, d'allí a un ràpel de 60m. .Pugem a esquerra (NO) tornem a trobar fites, fins una ferrata que anem seguin fins al peu de la paret.
La ressenya la vàrem treure del llibre roca caliente (Escales). Per fer la via amb cintes n'hi ha suficient.

Manel en la primera tirada

Tirada del 6a+


Tato arribant a la R, de la tirada del 6a+( crec que era la 7)

Ens sentim feliços per la feina feta

En Josep A. I en Manel preparant el ràpel de 60m a mitja baixada